Scrapbooking tokig gotlandskälling.

Här har jag tänkt lägga in mina scrapbooking grejer. Samlade på ett ställe och om någon vill se vad jag gör är det bara trevligt.

lördag 26 mars 2011

Pappersblommor av kaffe filter.

Har fått förfrågan hur man gör blommor av kaffefilter. Hittade beskrivningen någonstans på you tube om hur man gör pappersblommor, det fanns massor av olika blommor man kunde göra.
Jag tror att dessa var den enklaste, man klipper ut runda cirklar i kaffefiltret storleken beror på hur stor blomma du vill ha.Jag gillar rätt små blommor så de var ca 3cm i diameter.  Sedan la jag papperscirklarna i svagt utblandad distress- eller akvarellfärg vartefter jag torkade dem med varmluftspistolen. Satt sedan en liten brads i mitten på fem-sex cirklar som knappt var torra, snurrade därefter ihop en cirkel i taget för att sedan försiktigt öppna upp blomman. Klart. Gör man större blommor får man troligen öka på antalet cirklar.
Lycka till det var jättekul.

1 kommentar: